Může nás prohlížeč Brave zachránit? Pojďme se na to podívat. Dnešní internetový reklamní model je divoký systém, ve kterém obří monopolní společnosti jako Google a Facebook prodávají nahromaděná uživatelská čísla a mají přehnané možnosti zaměřování reklamy pro inzerenty. Přičemž shromažďují příliš mnoho informací o uživatelích a podvádějí tvůrce obsahu z jejich spravedlivého podílu na výnosech. Google a Facebook si ukrojí v průměru 73 % všech vložených peněz do reklamy a 99 % veškerého růstu.

Uživatelé jsou zneužíváni, nejen na ochraně soukromí, ale až 50 % mobilních dat průměrného uživatele je určeno pro reklamy a stopy, což může činit až 400 Kč za měsíc. Víš, že reklamy zaberou v průměru přibližně 5 sekund času načítání pro mobilní zařízení a snižují životnost baterie až o 21 %? Já ne, ale vím něco lepšího.

Revoluční prohlížeč Brave a win win reklamní systém BAT

Situace se mění. Vzal to do rukou Brendan Eich, zakladatel a generální ředitel společnosti Brave Software, založené v San Francisku, jehož pokus o změnu standardů by se mohl zapsat do dějin jako Eichův zákon. Odvážné tvrzení, chápu. Možná ti pomůže, že Brendan Eich je také zakladatel Javascriptu a spoluzakladatel prohlížečů Mozilla Firefox.

Co je Basic Attention Token (BAT) ?

BAT je decentralizovaná transparentní digitální reklamní platforma založená na Blockchainu Etherea. BAT radikálně zvyšuje efektivitu digitální reklamy vytvořením nového tokenu, který lze vyměňovat mezi vydavateli, inzerenty a uživateli. Sám Brandon ti k tomu něco řekne ve 3 minutách:

Co dělá BAT jinak ?

BAT představuje zásadní přehodnocení způsobu, jakým jsou digitální reklamy realizovány. Současný model závisí na třech aspektech – sledování pixelů, skripta, cookies a nespočtu třetích osob, protože reklamy jsou spárované a obsluhovány servery třetích stran. BAT eliminuje nutnost prostředníků třetích stran, tím že zobrazuje reklamy lokálně na konkrétní zařízení ze staženého katalogu dostupných reklam a nabídek.

Doručování reklam tímto způsobem má mnoho výhod. Například:

  • Soukromí. Data uživatelů (například historie prohlížení) jsou soukromé, protože všechna data potřebná pro reklamy nikdy neopouští zařízení a třetí strany jsou blokovány.
  • Přizpůsobení reklam. Prohlížeč má plno uživatelských dat a signálů včetně aktivních účtů, adres URL, klíčových slov, historie a další. Platforma ve spojení s prohlížečem může zjisit, zda je zrovna vhodná chvíli ukázat uživateli reklamu na webu, který si zrovna prohlíží.
  • Větší zážitek. Vzhledem k tomu, že vhodné reklamy se implementují lokálně, uživatelé se nemusí obtěžovat se zdlouhavým načtení každé stránky kvůli nevyžádaným reklamám. To vede k rychlejšímu prohlížení webu, vyšší životnosti baterie a úspoře mobilních dat.

BAT je také ticker symbol pro token na Ethereu, využívaný jako zúčtovací jednotka v rámci platformy. Inzerenti s ním můžou obchodovat při nákupech reklamního prostoru. Tvůrci obsahu jako Youtubeři a blogeři v něm mohou dosahovat příjmu a uživatelských podílů a uživatelé jsou odměňování za sledování reklam.

Stáhněte si prohlížeč Brave

Brave je výkonný webový prohlížeč s osmi miliony měsíčními uživateli, který chrání jejich soukromí a blokuje nevyžádané reklamy. Je k dispozici pro Android, iOS, Windows, MacOS a Linuxu v 52 různých jazycích. Brave integruje BAT, ale není s ním totožný.

Brave načítá hlavní zpravodajské stránky jako CNN nebo Time dvakrát až osmkrát rychleji než Chrome a Safari v mobilu. Na laptopu je dvakrát rychlejší než Chrome.

Prohlížeč brave

Je to způsob, jak vydělat peníze pro inzerenty, uživatele a vydavatele. Pomalu se dostává mezi veřejnost, ale stále více potřebuje masivní rozšíření pro to, aby se stal zajímavým pro všechny. Brendan říká, že prohlížeč Brave má přes 10 milionů aktivních měsíčních uživatelů a očekává, že se v následujícím roce dostane minimálně na dvojnásobek. Pro prohlížeč jsou to malé čísla. Ale Brendan k tomu dodává: “Z 1 a následně 5 milionů jsem s Firefoxem vyrostl až na 50 milionů a posléze na 100 milionů uživatelů. Také jsem začal s Netscape na 40 % trhu a rostl na 80 %. “

Jak prohlížeč Brave spolupracuje s BAT ?

Brave integruje platformu BAT následujícími způsoby:

  • Brave platby. Brave platby je program, který umožňuje uživatelům podporovat své oblíbených publishery a tvůrce obsahu. Dnes jich je přes 330 tisíc a rapidně narůstají. Brave automaticky vypočítává podíly pro vypořádání na základě času stráveného na daném webu. S Brave platbami můžeš použít i BAT na podporu svého oblíbeného publishera, blogera a Youtubera. Stačí v nastavení(platby) nahrát BATy, nastavit rozpočet a je to! I web Investree je zalistovaný. 🙂
  • Reklamy. Uživatelé, kteří se přihlásili k BAT reklamám obdrží podíl z příjmů z reklamy, která se jim zobrazí. S těmito reklamami je oceňován i zájem o reklamy. Uživatelé budou dostávat 70 % z příjmů z reklamy za jejich zobrazení. 

Moje zkušenost a jak BAT nakoupit/získat?

BAT byl spuštěn 31. května 2017, když jsem seděl s kamarádem Honzou v coworkingu Olomouc a měli připravenou nálož 200 ETH se dostat do ICO a utrhnout pár tokenů z 1.5 miliardy, ovšem to bylo za 30 vteřin fuč. Hned jsem koupil tokeny na burze Liqui za cenu 0,3 USD/BAT, později jsem něco odprodal a dokoupil až jsem se dostal na průměrný nákup 0,19 USD/BAT. Což není daleko od aktuální ceny. Rozhodně tam vidím velký potenciál do budoucna.

Já sám používám prohlížeč Brave denně, a to hlavně na mobilu, kde jsem si ho nastavil místo výchozího prohlížeče Safari. Vše jsem jednoduše synchronizoval a nastavil během chvilky.

Token BAT dnes nakoupíš na většině burz. Já nejvíce používám decentralizovaných burzy. Moje oblíbená je Kyberswap, a Uniswap. Pak si svoje BATy rovnou můžeš poslat na svoji ETH adresu. Prvně si stáhni prohlížeč Brave a začni ho používat. Pokud máš web, nebo si tvůrce a Youtuber, tak se poté registruj přímo zde.

Proč bych ses měl o BAT zajímat?

Multimiliardový digitální reklamní průmysl je v krizi. Soukromí uživatelů se stává obětí ve stále rostoucím reklamním prostoru, který se opírá o sledování a profilování uživatelů. Publisheři a tvůrci obsahu jsou odstřihnuti uživateli, kteří si aktivují ad-block v reakci na porušování soukromí nevyžádanými reklamami. Inzerenti se snaží nalézt řešení, která jsou v souladu s novými ePrivacy/GDPR předpisy.

Tým BAT má v úmyslu dále růst i mimo prohlížeč Brave. Očekáváme, že platforma bude rozšířena i na jiné webové prohlížeče, chat, zprávy, hry a další aplikace. Jejich road mapa je dost transparentní. Samotnému mi vyplatili už několik tisíc dolarů v BATech. Ty si jednoduše pošlu na Revolut, nebo do krypta.

A hlavně už se zapojili větší hráči jako třeba Bart Baker s 10 miliony odběrateli a Philip DeFranco s 6 miliony odběrateli.

Klidně přidej poznatky, jaký prohlížeč využíváš a jak zlepšit svoji bezpečnost na internetu.

Tomáš Zdražil

Autor Tomáš Zdražil

Kiyosakiho jsem přečetl v osmnácti, na to začal podnikat a v roce 2015 jsem koupil první Bitcoin a založil Investree. Chtěl jsem zpřístupnil informace veřejnosti, propojovat příležitosti a organizovat konference jako Cashflow summer. Přes tři roky jsem žil na pěti kontinentech. Rád nomádím, cestuji na motorce a zajímám se o technologie, kryptoměny, sdílenou ekonomiku a podporuji neziskové projekty.