Může nás prohlížeč Brave zachránit? Pojďme se na to podívat. Dnešní internetový reklamní model je divoký systém, ve kterém obří monopolní společnosti jako Google a Facebook prodávají nahromaděná uživatelská čísla a mají přehnané možnosti zaměřování reklamy pro inzerenty. Přičemž shromažďují příliš mnoho informací o uživatelích a podvádějí tvůrce obsahu z jejich spravedlivého podílu na výnosech. Google a Facebook si ukrojí v průměru 73 % všech vložených peněz do reklamy a 99 % veškerého růstu.

Uživatelé jsou zneužíváni, nejen na ochraně soukromí, ale až 50 % mobilních dat průměrného uživatele je určeno pro reklamy a stopy, což může činit až 400 Kč za měsíc. Víš, že reklamy zaberou v průměru přibližně 5 sekund času načítání pro mobilní zařízení a snižují životnost baterie až o 21 %? Já ne, ale vím něco lepšího.

Revoluční prohlížeč Brave a win win reklamní systém BAT

Situace se mění. Vzal to do rukou Brendan Eich, zakladatel a generální ředitel společnosti Brave Software, založené v San Francisku, jehož pokus o změnu standardů by se mohl zapsat do dějin jako Eichův zákon. Odvážné tvrzení, chápu. Možná ti pomůže, že Brendan Eich je také zakladatel Javascriptu a spoluzakladatel prohlížečů Mozilla Firefox.

Co je Basic Attention Token (BAT) ?

BAT je decentralizovaná transparentní digitální reklamní platforma založená na Blockchainu Etherea. BAT radikálně zvyšuje efektivitu digitální reklamy vytvořením nového tokenu, který lze vyměňovat mezi vydavateli, inzerenty a uživateli. Sám Brandon ti k tomu něco řekne ve 3 minutách:

Co dělá BAT jinak ?

BAT představuje zásadní přehodnocení způsobu, jakým jsou digitální reklamy realizovány. Současný model závisí na třech aspektech – sledování pixelů, skripta, cookies a nespočtu třetích osob, protože reklamy jsou spárované a obsluhovány servery třetích stran. BAT eliminuje nutnost prostředníků třetích stran, tím že zobrazuje reklamy lokálně na konkrétní zařízení ze staženého katalogu dostupných reklam a nabídek.

Doručování reklam tímto způsobem má mnoho výhod. Například:

  • Soukromí. Data uživatelů (například historie prohlížení) jsou soukromé, protože všechna data potřebná pro reklamy nikdy neopouští zařízení a třetí strany jsou blokovány.
  • Přizpůsobení reklam. Prohlížeč má plno uživatelských dat a signálů včetně aktivních účtů, adres URL, klíčových slov, historie a další. Platforma ve spojení s prohlížečem může zjisit, zda je zrovna vhodná chvíli ukázat uživateli reklamu na webu, který si zrovna prohlíží.
  • Větší zážitek. Vzhledem k tomu, že vhodné reklamy se implementují lokálně, uživatelé se nemusí obtěžovat se zdlouhavým načtení každé stránky kvůli nevyžádaným reklamám. To vede k rychlejšímu prohlížení webu, vyšší životnosti baterie a úspoře mobilních dat.

BAT je také ticker symbol pro token na Ethereu, využívaný jako zúčtovací jednotka v rámci platformy. Inzerenti s ním můžou obchodovat při nákupech reklamního prostoru. Tvůrci obsahu jako Youtubeři a blogeři v něm mohou dosahovat příjmu a uživatelských podílů a uživatelé jsou odměňování za sledování reklam.

Stáhněte si prohlížeč Brave

Brave je výkonný webový prohlížeč s osmi miliony měsíčními uživateli, který chrání jejich soukromí a blokuje nevyžádané reklamy. Je k dispozici pro Android, iOS, Windows, MacOS a Linuxu v 52 různých jazycích. Brave integruje BAT, ale není s ním totožný.

Brave načítá hlavní zpravodajské stránky jako CNN nebo Time dvakrát až osmkrát rychleji než Chrome a Safari v mobilu. Na laptopu je dvakrát rychlejší než Chrome.

Prohlížeč brave

Je to způsob, jak vydělat peníze pro inzerenty, uživatele a vydavatele. Pomalu se dostává mezi veřejnost, ale stále více potřebuje masivní rozšíření pro to, aby se stal zajímavým pro všechny. Brendan říká, že prohlížeč Brave má přes 9 milionů aktivních měsíčních uživatelů a očekává, že se v následujícím roce dostane minimálně na dvojnásobek. Pro prohlížeč jsou to malé čísla. Ale Brendan k tomu dodává: “Z 1 a následně 5 milionů jsem s Firefoxem vyrostl až na 50 milionů a posléze na 100 milionů uživatelů. Také jsem začal s Netscape na 40 % trhu a rostl na 80 %. “

Jak prohlížeč Brave spolupracuje s BAT ?

Brave integruje platformu BAT následujícími způsoby:

  • Brave platby. Brave platby je program, který umožňuje uživatelům podporovat své oblíbených publishery a tvůrce obsahu. Dnes jich je přes 330 tisíc a rapidně narůstají. Brave automaticky vypočítává podíly pro vypořádání na základě času stráveného na daném webu. S Brave platbami můžeš použít i BAT na podporu svého oblíbeného publishera, blogera a Youtubera. Stačí v nastavení(platby) nahrát BATy, nastavit rozpočet a je to! I web Investree je zalistovaný. 🙂
  • Reklamy. Uživatelé, kteří se přihlásili k BAT reklamám obdrží podíl z příjmů z reklamy, která se jim zobrazí. S těmito reklamami je oceňován i zájem o reklamy. Uživatelé budou dostávat 70 % z příjmů z reklamy za jejich zobrazení. 

Moje zkušenost a jak BAT nakoupit/získat?

BAT byl spuštěn 31. května 2017, když jsem seděl s kamarádem Honzou v coworkingu Olomouc a měli připravenou nálož 200 ETH se dostat do ICO a utrhnout pár tokenů z 1.5 miliardy, ovšem to bylo za 30 vteřin fuč. Hned jsem koupil tokeny na burze Liqui za cenu 0,3 USD/BAT, později jsem něco odprodal a dokoupil až jsem se dostal na průměrný nákup 0,19 USD/BAT. Což není daleko od aktuální ceny. Rozhodně tam vidím velký potenciál do budoucna.

Já sám používám prohlížeč Brave denně, a to hlavně na mobilu, kde jsem si ho nastavil místo výchozího prohlížeče Safari. Vše jsem jednoduše synchronizoval a nastavil během chvilky.

Token BAT dnes nakoupíš na většině burz. Já nejvíce používám decentralizovaných burzy. Moje oblíbená je Kyberswap, a Uniswap. Pak si svoje BATy rovnou můžeš poslat na svoji ETH adresu. Prvně si stáhni prohlížeč Brave a začni ho používat. Pokud máš web, nebo si tvůrce a Youtuber, tak se poté registruj přímo zde.

Proč bych ses měl o BAT zajímat?

Multimiliardový digitální reklamní průmysl je v krizi. Soukromí uživatelů se stává obětí ve stále rostoucím reklamním prostoru, který se opírá o sledování a profilování uživatelů. Publisheři a tvůrci obsahu jsou odstřihnuti uživateli, kteří si aktivují ad-block v reakci na porušování soukromí nevyžádanými reklamami. Inzerenti se snaží nalézt řešení, která jsou v souladu s novými ePrivacy/GDPR předpisy.

Tým BAT má v úmyslu dále růst i mimo prohlížeč Brave. Očekáváme, že platforma bude rozšířena i na jiné webové prohlížeče, chat, zprávy, hry a další aplikace. Jejich road mapa je dost transparentní.

A hlavně už se zapojili větší hráči jako třeba Bart Baker s 10 miliony odběrateli a Philip DeFranco s 6 miliony odběrateli.

Klidně přidej poznatky, jaký prohlížeč využíváš a jak zlepšit svoji bezpečnost na internetu.

Díky moc za feedback, referenci nebo tvůj názor

Tomáš Zdražil

Autor Tomáš Zdražil

Jsem zakladatel Investree, organizuji konference jako Cashflow summer a rád propojuji příležitosti. Nomádím po coworkingových centrech. Pohltilo mě cestování na motorce, kryptoměny, sdílená ekonomika a neziskové projekty.