was successfully added to your cart.


Dnešní internetový reklamní model je divoký systém, ve kterém obří monopolní společnosti jako Google a Facebook prodávají nahromaděná uživatelská čísla a mají přehnané možnosti zaměřování reklamy pro inzerenty. Přičemž shromažďují příliš mnoho informací o uživatelích a podvádějí tvůrce obsahu z jejich spravedlivého podílu na výnosech. Google a Facebook si ukrojí v průměru 73 % všech vložených peněz do reklamy a 99 % veškerého růstu.

Uživatelé jsou zneužíváni, nejen na ochraně soukromí, ale až 50 % mobilních dat průměrného uživatele je určeno pro reklamy a stopy, což může činit až 400 Kč za měsíc. Víš, že reklamy zaberou v průměru přibližně 5 sekund času načítání pro mobilní zařízení a snižují životnost baterie až o 21 %? Já ne, ale vím něco lepšího.

Revoluční prohlížeč Brave a win win reklamní systém BAT slaví první rok

Situace se mění. Vzal to do rukou Brendan Eich, zakladatel a generální ředitel společnosti Brave Software, založené v San Francisku, jehož pokus o změnu standardů by se mohl zapsat do dějin jako Eichův zákon. Odvážné tvrzení, chápu. Možná ti pomůže, že Brendan Eich je také zakladatel Javascriptu a spoluzakladatel prohlížečů Mozilla Firefox.

Co je Basic Attention Token (BAT) ?

BAT je decentralizovaná transparentní digitální reklamní platforma založená na Blockchainu Etherea. BAT radikálně zvyšuje efektivitu digitální reklamy vytvořením nového tokenu, který lze vyměňovat mezi vydavateli, inzerenty a uživateli. Sám Brandon ti k tomu něco řekne ve 3 minutách:

Co dělá BAT jinak ?

BAT představuje zásadní přehodnocení způsobu, jakým jsou digitální reklamy realizovány. Současný model závisí na třech aspektech – sledování pixelů, skripta, cookies a nespočtu třetích osob, protože reklamy jsou spárované a obsluhovány servery třetích stran. BAT eliminuje nutnost prostředníků třetích stran, tím že zobrazuje reklamy lokálně na konkrétní zařízení ze staženého katalogu dostupných reklam a nabídek.

Doručování reklam tímto způsobem má mnoho výhod. Například:

  • Soukromí. Data uživatelů (například historie prohlížení) jsou soukromé, protože všechna data potřebná pro reklamy nikdy neopouští zařízení a třetí strany jsou blokovány.
  • Přizpůsobení reklam. Prohlížeč má plno uživatelských dat a signálů včetně aktivních účtů, adres URL, klíčových slov, historie a další. Platforma ve spojení s prohlížečem může zjisit, zda je zrovna vhodná chvíli ukázat uživateli reklamu na webu, který si zrovna prohlíží.
  • Větší zážitek. Vzhledem k tomu, že vhodné reklamy se implementují lokálně, uživatelé se nemusí obtěžovat se zdlouhavým načtení každé stránky kvůli nevyžádaným reklamám. To vede k rychlejšímu prohlížení webu, vyšší životnosti baterie a úspoře mobilních dat.

BAT je také ticker symbol pro token na ethereu, využívaný jako zúčtovací jednotka v rámci platformy. Inzerenti s ním budou obchodovat při nákupech reklamního prostoru. Tvůrci obsahu jako Youtubeři a blogeři v něm mohou dosahovat příjmu a uživatelských podílů a uživatelé budou odměňování za sledování reklam.

Stáhněte si prohlížeč Brave

Brave je výkonný webový prohlížeč s miliony uživateli, který chrání jejich soukromí a blokuje nevyžádané reklamy. Je k dispozici pro Android, iOS, Windows, MacOS a Linux. Brave integruje BAT, ale není s ním totožný.

Brave načítá hlavní zpravodajské stránky jako CNN nebo Time dvakrát až osmkrát rychleji než Chrome a Safari v mobilu. Na laptopu je dvakrát rychlejší než Chrome.

Je to způsob, jak vydělat peníze pro inzerenty, uživatele a vydavatele. Jeho slabostí je však to, že potřebuje masivní rozšíření pro to, aby se stal zajímavým pro všechny. Brendan říká, že Brave má 2 a půl milionu aktivních měsíčních uživatelů a očekává, že se v letošním roce dostane minimálně na pětinásobek. Pro prohlížeč jsou to malé čísla. Ale Brendan k tomu dodává: “Z 1 a následně 5 milionů jsem s Firefoxem vyrostl až na 50 milionů a posléze na 100 milionů uživatelů. Také jsem začal s Netscape na 40 % trhu a rostl na 80 %. “

Jak BAT spolupracuje s Brave ?

Brave integruje platformu BAT následujícími způsoby:

  • Brave platby. Brave platby je program, který umožňuje uživatelům podporovat své oblíbených publishery a tvůrce obsahu. Dnes jich je už přes 10 tisíc a rapidně narůstají. Brave automaticky vypočítává podíly pro vypořádání na základě času stráveného na daném webu. S Brave platbami můžeš použít i BAT na podporu svého oblíbeného publishera, blogera a Youtubera. Stačí v nastavení(platby) nahrát BATy, nastavit rozpočet a je to! I web Investree je zalistovaný. 🙂
  • Reklamy. Uživatelé, kteří se přihlásili k BAT reklamám obdrží podíl z příjmů z reklamy, která se jim zobrazí. S těmito reklamami je oceňován i zájem o reklamy. Uživatelé budou dostávat 70 % z příjmů z reklamy za jejich zobrazení. 

Moje experience a jak BAT nakoupit/získat?

BAT byl spuštěn 31. května 2017, když jsem seděl s kamarádem Honzou v coworkingu Olomouc a měli připravenou nálož se dostat do ICO a utrhnout pár tokenů z 1.5 miliardy, ovšem to bylo za 30 vteřin fuč. Hned jsem koupil tokeny na burze Liqui za cenu 0,3 USD/BAT, později jsem něco odprodal a dokoupil až jsem se dostal na průměrný nákup 0,2 USD/BAT.

Já sám používám Brave denně, a to jak na mobilu, tak Macbooku, kde jsem si ho nastavil místo výchozího prohlížeče Chrome. Vše jsem jednoduše synchronizoval a nastavil během jedné hodinky.

Token BAT dnes nakoupíš na burzách, kde se obchoduje, což je i Bitfinex, Bittrex, Binance. Pak si ho rovnou můžeš poslat na svoji ETH adresu. Prvně si stáhni prohlížeč Brave a začni ho používat. Pokud máš web, tak se rovnou registruj a profituj. Jestli si tvůrce a Youtuber, tak se registruj zde.

Proč bych ses měl o BAT zajímat?

Multimiliardový digitální reklamní průmysl je v krizi. Soukromí uživatelů se stává obětí ve stále rostoucím reklamním prostoru, který se opírá o sledování a profilování uživatelů. Publisheři a tvůrci obsahu jsou odstřihnuti uživateli, kteří si aktivují ad-block v reakci na porušování soukromí nevyžádanými reklamami. Inzerenti se snaží nalézt řešení, která jsou v souladu s novými ePrivacy/GDPR předpisy.

Tým BAT má v úmyslu dále růst i mimo prohlížeč Brave. Očekáváme, že platforma bude rozšířena i na jiné webové prohlížeče, chat, zprávy, hry a další aplikace. Práce na rozšíření platformy Brave prohlížeče proběhne v následující fázi Apollo, dle roadmapy na letošní rok.

A hlavně už se zapojují větší hráči jako třeba Bart Baker s 10 miliony odběrateli a Philip DeFranco s 6 miliony odběrateli.

Klidně přidej poznatky a tipy na svůj oblíbený token do komentářů. Můj hned další oblíbený projekt je Aragon.

Díky moc za feedback, referenci nebo tvůj názor

Tomáš Zdražil

Autor Tomáš Zdražil

Autor Investree, budovatel pasivních příjmů a digitální cestovatel