Skip to main content
Podnikání

KONTROVERZNÍ APLIKACI ADBLOCK UŽ POUŽÍVÁ 200 MILIONŮ UŽIVATELŮ. SITUACI ZHORŠÍ I APPLE

Napsal 6 září, 201514 února, 2018No Comments

O tom, že provozovatele webových portálů, vydělávajících na internetové reklamě, čekají v budoucnu krušné časy, se mluví již delší dobu. Situace je z tohoto pohledu rok od roku kritičtější a dokládá to i nejnovější analýza, kterou zpracoval portál Business Insider.

Podle ní totiž aplikaci AdBlock, která dokáže na jednotlivých webech blokovat/nezobrazovat reklamu, už na svých desktopových PC měsíčně použije přes 200 milionů uživatelů. Velmi radikálně tohle číslo roste v USA, kde počet reklamu blokujících uživatelů jen za poslední rok vzrostl o 50 procent na 45 milionů.

Hodně zajímavě pak tato situace vypadá i budeme-li se bavit o mobilních zařízeních. Pokud by totiž procento blokujících uživatelů na mobilech dosáhlo na podobné hodnoty jako u stolních PC, provozovatelé v USA by podle všeho mohli příští rok přijít až o 9,7 miliardy dolarů.

Kartami v tomto směru navíc určitě zamíchá i Apple, který do prohlížeče Safari v iOS 9 nově implementoval možnost blokování vybraného obsahu-> tedy i reklamy.

4SAg_1i-aEC1NCtERgunAwvgSHmx9Vd_JzehaQg9ouaYHY6h5OW7tW21nXObSfmoQ6xqDVLVUaOhgq2qx0hsR4n4cELKITjVoPI4DrqsQC7H6t5aE21uHah1ZXA4NiCYUFf-dH0--17

 

3izbiOYBB28Wn8gjH3TWZiuY1eqbLs2sy7hYo7lW4tJI0lqK5ASK_ZGDNMUHu_UgCrWNc3neI_ul93geQ3OGDE_xxft7jrKZBeIakRVu76izBHTJQMbFqyx8NWX5KwkcwDE9wuRr-20

Zdroj Czechcrunch

Tomáš Zdražil

V osmnácti jsem si přečetl Bohatý táta, chudý táta od R. Kiyosakiho, na to začal podnikat. V roce 2015 zjistil jak funguje Bitcoin a založil Investree. Chtěl jsem zpřístupnil informace veřejnosti, propojovat příležitosti a organizovat konference jako Cashflow summer. Zajímám se o technologie, DeFi, sdílenou ekonomiku a minimalismus. Skoro pět let jsem žil na pěti kontinentech a snažím se fungovat jako globální občan, když zrovna nežiji Bali v Brně na přehradě.