Internet věcí je jedním z nejrychleji se rozvíjejících segmentů ekonomiky. Technologičtí odborníci přitom tvrdí, že jsme stále na samém začátku revoluce a že nás ty největší změny teprve čekají.
1. Za průkopnická zařízení v oblasti internetu věcí jsou považovány bankomaty, které byly připojovány k síti již v roce 1974.
2. V roce 2008 překročil počet zařízení připojených k internetu celkový počet lidí na Zemi. Šlo ale převážně o mobilní telefony a počítače.
3. Na konci letošního roku by k internetu mělo být připojeno 4,9 miliardy věcí. Tedy zařízení mimo „tradiční“ IT.
4. Téměř devět z deseti lidí (87 %) dosud nikdy neslyšelo označení „internet věcí“.
5. V roce 2020 bude podle některých predikcí k internetu připojeno až 50 miliard zařízení.
6. Za celý letošní rok by výrobci na trh měli dodat 1,4 miliardy chytrých telefonů. V roce 2020 bude chytrý mobilní telefon vlastnit 6,1 miliardy lidí.
7. Internet věcí se do budoucna stane doménou všech zařízení. Na dálku bude možné ovládat a komunikovat s věcmi, jako jsou termostat, lednička, pračka nebo myčka. Tomu se přizpůsobují i velké technologické firmy – Google koupil za 3,2 miliardy dolarů výrobce chytrých termostatů Nest a Samsung za 200 milionů dolarů vzal pod svá křídla výrobce zařízení pro chytrou domácnost SmartThings.
8. Do roku 2020 bude k internetu připojeno 250 milionů aut, což umožní další rozvoj samořídících technologií takzvaných chytrých aut.
9. Samořídící automobily existují již dnes. Auta vyvíjená Googlem najedou v průměru více než 16 000 kilometrů za týden.
10. Trh s nositelnou elektronikou letos vzrostl o 223 %, Fitbit prodal 4,4 milionu náramků a Apple 3,6 milionu svých chytrých hodinek.
11. Nejpozději do roku 2020 by se ročně mělo prodávat přes 10 milionů kusů chytrého oblečení, v roce 2013 se přitom prodalo jen 140 tisíc kusů takzvaného smart clothing.
12. General Electric odhaduje, že internet věcí v příštích 20 letech přispěje ke světovému HDP 10 až 15 biliony dolarů.
13. Připojení kuchyňských spotřebičů k internetu dokáže podle odhadů ušetřit až 15 % výdajů za potraviny hlídáním data jejich spotřeby, navrhováním jejich využití v jídlech či sestavováním personalizovaných nákupních seznamů.
Zdroj: Forbes